20 let masa Gurmet: 2 | Michal Slanina: Růst díky dobrému týmu
Jaké největší výzvě jste čelil coby vedoucí Gurmetu?
Jako první bych určitě jmenoval práci s lidmi. Ta je vždy nejtěžší. Zároveň je klíčová pro to, aby projekt správně fungoval a byl úspěšný. Člověk musí být spravedlivý a důsledný. Věřím, že se mi tam podařilo vybudovat dobrý tým.
Projekt jste sledoval od samého začátku, takže jste o něm už leccos věděl, když jste ho přebíral, že?
Byl jsem u jeho zrodu, ale pak jsem se v rámci společnosti začal věnovat jiným projektům. Do Nowameatu (pozn. název Gurmet se používá od roku 2017) jsem se vrátil po čtyřech letech.
Jak zpětně hodnotíte těch šest let, co jste stál v jeho čele?
Doteď jsem vděčný, že jsem měl možnost jej vést. Považuji to za vrchol své kariéry ve skupině. Cenil jsem si každé zdolané překážky a každého vyřešeného problému v každodenním úsilí. Velmi pozitivní ohlas měla například školení, která jsme připravovali pro naše obchodní zástupce či zákazníky. Dělali jsme také praktické ukázky bourání i exkurze do výroby. Největším úspěchem určitě bylo, že Nowameat pevně zakotvil ve skupině Bidfood a byl ziskovým.
Kam se za tu dobu posunula výroba?
Když jsem přišel do Nowameatu, navazoval jsem na již zaběhnutý systém. Za mého působení se především ustálil široký sortiment kuchyňských úprav masa. K tomu jsme začali připravovat marinovaná masa a také jsme se pustili do zákaznických variant výrobků. V rámci retailu jsme začali dělat položky pro některé obchodní řetězce. Jako jedni z mála v Česku jsme v té době také realizovali přímé nákupy steakových mas v kontejnerech z Argentiny. Výsledkem bylo, že jsme zmnohonásobili sortiment a postupně jsme mohli zákazníkům nabídnout steaková masa ze všech kontinentů.
Objem výroby se zvyšoval a blížila se chvíle, kdy bylo potřeba začít uvažovat o rozšíření prostorů a nákupu nového strojního vybavení. S tím se ale nakonec musel popasovat až můj nástupce.
Aktuální sortiment naleznete na mujBidfood.cz pod značkou:
Michal Slanina
Je absolventem SPŠ technologie masa a v čele Gurmetu (tehdy nesoucího název Nowameat) stál v letech 2006 až 2012. Pod jeho vedením se navyšoval objem výroby a také se začalo dovážet steakové hovězí maso z Jižní Ameriky. Celkem v Bidfoodu strávil 20 let, během nichž působil také v oddělení distribuce, nákupu, marketingu či jako vedoucí firemní prodejny Nowaco market. Ze společnosti odešel v roce 2017.
Rozhovory mapující 20 let masa Gurmet:
- 1 | David Boháč: Od začátku jsem věřil v úspěch
- 2 | Michal Slanina: Růst díky dobrému týmu
- 3 | Daniel Volf: 11 let plných výzev
- 4 | Opavská výroba připravuje i exkluzivní masa