Nová distribuční auta
Pravidelná investice
V letní sezóně vyjíždí z pěti českých dep až 500 distribučních aut denně, z toho zhruba 300 vlastních a 200 nájemních. Bidfood do obměny distribučních aut investuje v posledních letech 45 až 60 milionů Kč ročně, což představuje 30 až 45 nových distribučních aut za rok.
Nejčastěji jde o vozy Iveco Daily 65 s celkovou hmotností 6,5 tuny, které svým výkonem a velikostí splňují požadavky na distribuci zboží k většině gastronomických a maloobchodních zákazníků. Pro zásobování míst s omezeným vjezdem, například centra měst, je doplňují menší auta Iveco Daily 35.
Aby se i nadále zvyšoval kvalitativní standard rozvozu, do sezóny 2021 vyjíždí 39 nových aut za 45 milionů Kč.
Základ velké stavebnice
K sestavení distribučního auta Bidfood je potřeba podvozek s kabinou. Letos jde o 38 vozidel Iveco 65 a jeden DAF s celkovou hmotností 14 tun. Jejich úsporné motory splňují nejpřísnější ekologické emisní normy Euro VI. Pro komfort řidičů se stala již dávno samozřejmostí klimatizace, rádio s bluetooth a často i automatická převodovka.
Vychytaná nástavba
Na podvozek se montuje tzv. mezirám a nástavba z izotermických panelů. Bidfood jako první v Česku začal do nástaveb instalovat posuvné přepážky k variabilnímu rozdělení na dvouteplotní režim pro chlazené a zmrazené zboží. Prostory se mohou zvětšovat a zmenšovat v závislosti na množství zboží v chladící nebo mrazící části. Přepážku lze i vyklopit a prostor využít jako celek. Správnou teplotu kontrolují teplotní čidla. Teplotním únikům brání vynikající izolační vlastnosti nástavby.
Fotografie z firmy Montex, kde se sestavují nástavby Lamberet z kitů vyrobených na zakázku ve Francii.
Naddimenzovaný agregát
Kvalitní agregáty firmy Thermo King nebo Carrier udržují požadovanou teplotu v letním i v zimním období. V létě dvojice výparníků chladí na teplotu +2 °C a mrazí na –24 °C. Naopak v zimě, kdy venkovní teploty klesají hluboko pod 0 °C, v chladící části přitápí.