30 let s Vámi: 2004 | nástup B2B e-shopu mujBidfood.cz
Pobočky a ruční práce
Kanceláře, které po republice sbíraly objednávky, vznikaly od roku 1993 nebo 1994 podle toho, kde jsme někoho sehnali. Nejvíce existovalo 12 poboček – Praha, Kralupy, Beroun, Plzeň, Teplice, Liberec, Tábor, Pardubice, Znojmo, Brno, Opava a Olomouc. Pobočky posílaly objednávky na centrálu faxem.
Na přelomu tisíciletí se začaly objednávky posílat jako datové soubory přes modemy pomocí telefonní linky. Jeden soubor obsahoval seznamy zboží pro zákazníky, které druhý den rozvezlo jedno auto. Díky přechodu z faxu do aplikace se začaly pobočky slučovat. Pracovníci poboček a obchodní zástupci však nadále ručně přepisovali objednávky na pobočkách do počítačů.
Úvod a seznam článků se vzpomínkami na úsměvné začátky:
- Jedeme v tom s Vámi 30 let
aneb Od stavební buňky po stabilní Bidfood
Off-line katalog
Na jaře 2004 jsme na popud významného zákazníka spustili první verzi e-shopu. Jednalo se o off-line katalog zboží, do kterého se jednou denně načetla data. To například neumožňovalo zobrazovat aktuální stav skladu.
Se zmíněným zákazníkem jsme se sice brzy rozešli, ale během prvních měsíců provozu katalogu vznikl košík a tím první jednoduchý B2B e-shop. Občas ho využil některý z větších zákazníků, ale byla období, kdy nikdo. Při objednání zboží z košíku se vygeneroval e-mail, který jsme pak ručně zpracovali stejně jako telefonické nebo faxové objednávky.
100 za rok
Zásadní zvrat nastal v roce 2009 propojením e-shopu s firemním informačním systémem. Objednávky se začaly odesílat přímo do softwaru, který zboží odepisuje ze skladu a zpracovává expediční doklady. Jednoduchý e-shop využívalo pár nadšenců, kteří v roce 2010 odeslali dohromady 100 objednávek za rok.
Rozvoj e-shopu
Až do roku 2011 nikdo nevěřil ve fungování velkoobchodního e-shopu v potravinářství. Tehdy jsme začali pracovat na současném e-shopu, jehož vlastnosti jsou dnes samozřejmostí – vyhledávání, produkty roztříděné do stromu, šablony pro opakované objednávky, fotografie a podrobné informace o zboží.
Na podzim 2011 jsme B2B e-shop poprvé propagovali a to pod názvem objednatzbozi.cz, protože jsme očekávali přejmenování společnosti Nowaco na Bidvest. Ještě v prosinci vznikl nový světlý design.
Asi nejzajímavější novinkou se staly receptové kalkulační listy v květnu 2012. Zároveň přibyl import objednávek a export faktur nebo dodacích listů ve formátech CSV, TXT a EDI. Díky mnoha funkcím e-shop předstihl dobu a stal se unikátem v oboru.
Chytré telefony a aplikace
V říjnu 2013 přišla změna designu kvůli zlepšení ovládání na dotykových obrazovkách nastupujících tabletů a chytrých telefonů. Současně jsme portál přejmenovali na mujBidvest.cz.
V říjnu 2014 jsme e-shop doplnili o samostatnou aplikaci pro telefony a tablety s operačním systémem Android. V květnu 2016 jsme spustili verzi pro telefony iPhone s operačním systém iOS společnosti Apple.
Příště o tom, jak jsme získali 3. mančaft ve Velkém Meziříčí a jak se vyvíjela myšlenka Bidfood Expo:
- 2006 | odkoupení BHJ Garant a počátky Bidfood Expo
aneb Gastronomii a sportu zdar!
100 za 45 minut
Třetí změna loga a barev přišla s Novým rokem 2017. Tehdy jsme umožnili zasílání elektronických faktur a dodacích listů ve formátech PDF, ISDOC a BidXML, které lze importovat do řady informačních systémů (skladové evidence a účetnictví).
Díky neustálému vývoji technologií a s tím spojenými změnami potřeb uživatelů nepřetržitě roste počet zákazníků e-shopu. Nyní ve špičce e-shop mujBidfood.cz vyřídí až 100 objednávek za tři čtvrtě hodiny.